Vytautas Radžvilas. Nereikia bijoti žodžio „katastrofa“

Autorius yra filosofas, politologas, profesorius, habilituotas humanitarinių mokslų daktaras, „Nacionalinio susivienijimo“ pirmininkas. Be i...

Autorius yra filosofas, politologas, profesorius, habilituotas humanitarinių mokslų daktaras, „Nacionalinio susivienijimo“ pirmininkas.

Be ideologinių iliuzijų ir saviapgaulės vertinant dabartinę Lietuvos padėtį belieka pripažinti, kad prieita tokio paties moralinio ir politinio sąstingio bei santvarkos perpuvimo stadija, kokia buvo pasiekta okupacinio režimo laikais Sąjūdžio išvakarėse.

Neseniai paskelbtame interviu mėginau parodyti, kad tai yra prieš tris dešimtmečius vykusių įvykių – tuo metu priimtų sprendimų ir padarytų veiksmų – dėsningas ir neišvengiamas rezultatas. Tai, kas iš įpročio vadinama „Lietuvos valstybe“, yra savaime jau byrančio ją imituojančio statinio fasadas, kuris sugrius kaip kortų namelis vos pūstelėjus stipresniam geopolitinės audros gūsiui.

Didelė problema ir kartu nelaimė yra tai, kad tie prieš tris dešimtmečius užprogramavę pražūtingą paskelbtos valstybės raidos kryptį įvykiai ir procesai tebėra neapmąstyti. Viena vertus, sisteminiai propagandininkai skelbia – kaip ir anais laikais, – kad beveik milijoną žmonių praradusi Lietuva yra kaip niekad saugi ir klesti labiausiai per visą ilgaamžę savo istoriją. Kita vertus, matantys vykstantį tautos merdėjimą ir savaiminį valstybės irimą bei nuoširdžiai dėl to išgyvenantys žmonės vis dėlto iki šiol klausia savęs, kaip ir kodėl Sąjūdžio žygis baigėsi katastrofa tiesiogine to žodžio prasme. Ir neranda atsakymo.

Žodžio „katastrofa“ nederėtų bijoti ir vengti. Dabartinės koalicijos vieneri valdymo metai nėra paprasta klaidų ar „nesąmonių“ virtinė. Tos tariamos klaidos ar nesąmonės tik galutinai apnuogino tikrąją vadinamosios valstybės prigimtį. Lietuva yra pusiau kolonijinė teritorija, kurios einamuosius reikalus tvarko vietos administratoriai, aklai vykdantys iš svetur gaunamus nurodymus. Didžiąja dalimi ištautinta ir išvalstybinta – iš esmės beturinti tik etnokultūrinę, o ne politinę nacionalinę ir valstybinę — savimonę visuomenė yra dezorientuota ir pakrikusi. Nepasitenkinimą esama padėtimi ji kol kas įstengia reikšti tik stichiško ir politiškai neįprasminto bei neorganizuoto protesto formomis.

Žlugus valdančiajai koalicijai faktiškai nebūtų įmanoma suformuoti vyriausybės, galinčios prisiimti atsakomybę už krašto likimą. Taip yra todėl, kad vadinamosios „opozicinės jėgos“ yra tos pačios sistemos dariniai, todėl iš principo neįstengtų vykdyti kitokios politikos. Nuo dabartinės jų politika skirtųsi tik detalėmis ir smulkmenoms, nes tikros valstybės vizijos jos taip pat neturi. Mirtinos ligos simptomus tik švelninanti ar maskuojanti politika po LVŽS valdymo priėjo savo galimybių ribas, nes ji iš principo neveda prie jokių sisteminių prieš tris dešimtmečius nulemtos šalies raidos ir jos krypties pokyčių. 

Tokiomis aplinkybėmis vienintelis kelias — kuo skubiau išaugti iš pilietinio pasipriešinimo paauglystės ir žūtbūt pereiti į tikros politinės savivokos lygmenį. Viliuosi, kad šis pokalbis prie to prisidės ir bus nors nedidelis, bet vis šioks toks indėlis į pastangas dar kartą išsigelbėti paskutinę akimirką, kai, atrodytų, vilčių nebėra. Mums tai yra pavykę, todėl norisi galvoti: „o gal pavyks dar sykį?“ Verta pagal išgales dalintis laidos įrašu.





Susiję

Vytautas Radžvilas. Sujauktos sąvokos kaina: pilietinė ar pilietiška visuomenė? (IV)

Principinis ir trumpas atsakymas į šį egzistenciškai svarbų šalies ateičiai klausimą galėtų būti toks: Lietuva sparčiai praradinėja paskutinius laisvės ir valstybingumo likučius, o pati lietuvių t...

Vytautas Radžvilas. Sujauktos sąvokos kaina: pilietinė ar pilietiška visuomenė? (III)

Prisimenantys gyvenimą statytoje komunistinėje visuomenėje, o dabar tapę kuriamos atviros pilietinės visuomenės nariais žmonės iš tiesų gali pasijusti atsidūrę laisvame pasaulyje – jei ne pačiame ...

Vytautas Radžvilas. Sujauktos sąvokos kaina: pilietinė ar pilietiška visuomenė? (II)

Skaitytojų dėmesiui skelbiame antrąją straipsnio dalį. Pirmąją dalį galite perskaityti čia. Lietuva sumokėjo ir tebemoka milžinišką ir vis didėjančią ekonominę, socialinę ir politinę kainą už t...

Rašyti komentarą

4 komentarai

Anonimiškas rašė...

Prof. Liudo Mažylio užuomina leidžia spėti, jog jis pretenduos ne tik į EP, bet ir prezidento postą pretenduos. Kažin, koks jo požiūris į tautiškumą, į Valst. kalbą, į suverenitetą, į šeimas, į vaikus?

Pikc Kažinkavičius rašė...

Na, atsižvelgiant į tai, kad jis priklauso globalistinei ir neomarksistinei Konpartijai... Taip, žinau, kad teoriškai jis krikdemų frakcijoje, bet praktiškai viskas aišku su tais Konpartijos "krikdemais".

Anonimiškas rašė...

Radžvilas akivaizdu alga rubliais gauna.

Sėlis rašė...

Akivaizdu, kad Anonimiškas 2021-12-30 07:52 su prisukta medine galva.

NAUJAUSIKomentarai

NAUJAUSI

Vytautas Chadzevičius. Baltarusiško Vyčio dilema

Vytis – turbūt yra vienas iš svarbiausių Lietuvos valstybingumo simbolių, atstovavusių mus kaip tautą iki ,,Tautiškos giesmės“ ir Trispalvės atsiradimo. Jis lydėjo Lietuvą nuo pat Didžiosios Kunigaikš...

Vlado Terlecko atsiminimai apie Kovo 11 ir Sausio 13 dienų įvykius

Mūsų istorija vis dar niekinama. Skaudžiausiuose jos puslapiuose pinasi tiesa ir melas. Todėl tuo brangesnis yra žmogaus, „įsiurbusio“ į save gimtojo kaimo, miestietiškos ir akademinės aplinkos, polit...

Almantas Stankūnas. Vilniaus meras ir taryba nepalaiko žodžio laisvės

Įvyko svarbus balsavimas Vilniaus m. taryboje po kurio paaiškėjo, kad TS-LKD deleguotas Vilniaus meras Valdas Benkunskas, Laisvės frakcija, Socialdemokratų frakcija, absoliuti dauguma TS-LKD frakcijos...

Sigitas Tamkevičius. Jis buvo velnio gundomas

Pradėjome keturiasdešimt dienų iki Velykų truksiantį Gavėnios metą. Šis metas primena izraelitų kelionę iš Egipto vergijos, trukusią keturiasdešimt metų. O Evangelijos pasakojimas mus nukelia į dykumą...

Romualdas Ozolas. Nacionalizmas - tai tikrasis humanizmas. Lietuviškosios ideologijos metmenys (III)

Antrąją teksto dalį rasite čia *** Kai suvokiama, kad prieita riba, klausiama, ką daryti. Šiandieninė lietuvių realybė Kad lietuvių tauta merdi, ne viena lietuvių galva jau suvokia, o pavien...

Komentarai

Pikc Kažinkavičius:

Pirmiausia, dabar Vakaruose siautėjanti beprotybė nėra liberalizmas - tai neomarksizmas. Antra vertus, liberalizmas, tarsi koks AIDS organizme, sunaikino natūralią apsaugą - moralę, ir taip sukūrė sąl...

Anonymous:

o ko Lietuvai reikia ? Įtariu- tik ladnzzbergių.

Anonymous:

Lietuvoje pagal Radžvilas ir Sinicus reikėtu pasirašyti memoriandumą, kad uždrausti nesantuokinius lytinius santykius. Ko laukti? Juk pasaulyje yra gerų pavyzdžių :Afganistanas, Saudo Arabija, Kataras...

Anonymous:

"pedopartija" čia kuri, Drąsos kelias?

Anonymous:

Paliko viltį, Dievui nėra negalimu dalykų

item