Lietuvos tradicinės krikščionių bendrijos. Nepritariame partnerystei ir Stambulo konvencijai

Lietuvos tradicinių krikščioniškųjų bendrijų kreipimasis Mes, Lietuvos tradicinių krikščioniškųjų bendrijų atstovai, tikime, kad žmogus yra ...

Lietuvos tradicinių krikščioniškųjų bendrijų kreipimasis

Mes, Lietuvos tradicinių krikščioniškųjų bendrijų atstovai, tikime, kad žmogus yra sukurtas pagal Dievo paveikslą ir apdovanotas prigimtiniu orumu. Dėl šio prigimtinio orumo kiekvienas žmogus – ir vyras, ir moteris – turi būti gerbiamas. Krikščioniškosios bendruomenės kviečia visus atpažinti Kūrėjo paveikslą kiekviename žmoguje, gerbti prigimtines žmogaus teises bei daryti visa, kas įmanoma, kad žmogaus orumas nebūtų temdomas smurto. Pastaruoju metu susirūpinimą kelia kai kurios teisėkūros iniciatyvos, kurios bando neigti žmogaus prigimtį ir kelia pavojų visuomenės bendrajam gėriui. Ypač didelį susirūpinimą kelia siūlymai ratifikuoti vadinamąją Stambulo konvenciją ir įteisinti partnerystę.

Bet kokia smurto – taip pat ir smurto prieš moteris – forma yra nepateisinama. Ne kartą atkreiptas dėmesys, jog Stambulo konvencija iš esmės tik atkartoja Lietuvos Respublikos teisėje jau įtvirtintas nuostatas, tad šios konvencijos ratifikavimas nepadėtų sumažinti smurto apraiškų, bet sukurtų kitų rimtų problemų. Esame įsitikinę, kad reikia palaikyti ne problemišką Stambulo konvenciją, bet visas priemones, leisiančias realiai įgyvendinti, o jei reikia – papildyti jau egzistuojančias Lietuvos teisės normas, numatančias smurto prieš moteris prevenciją ir užkardymą.

Kova su smurtu neturėtų būti vykdoma primetant visai visuomenei išankstines ideologines nuostatas ir supriešinant vyrus ir moteris. Prigimtiniai vyrų ir moterų skirtumai nėra spręstina problema, bet duotybė, kuria remiasi šeima ir visuomenė ir kuri atlieka esminį vaidmenį puoselėjant visos visuomenės bendrąjį gėrį, užtikrinant jos tvarumą bei ateitį.

Visuomenė yra praturtinama ne tuomet, kai ignoruojami vyrų ir moterų prigimtiniai skirtumai, bet tada, kai leidžiama ir padedama reikštis tam, kas vyrų ir moterų prigimtyje yra esminga bei geriausia. Todėl kultūra, papročiai, tradicijos, religinės nuostatos, atskleidžiančios tai, kas savita vyro ir moters prigimčiai, nėra naikintini stereotipai.

Stambulo konvencija siekia įtvirtinti dviprasmiškai interpretuojamą socialinės lyties (angl. gender) sąvoką, dirbtinai atskiriančią vyrų ir moterų vaidmenis nuo juos pagrindžiančios vyriškos bei moteriškos žmogaus prigimties, taip sukuriant teisines prielaidas lytį laikyti tik socialiniu konstruktu. Įtvirtinus teisėkūroje neaiškią socialinės lyties (gender) sąvoką, atsiras prievolė ją vartoti ir kituose susijusiuose teisės aktuose. Ypatingą susirūpinimą kelia Stambulo konvencijos 14 straipsnio nuostatos, įpareigojančios ją pasirašiusias šalis „įtraukti į visų formaliojo švietimo lygių ugdymo programas mokymo medžiagą apie „lyčių vaidmenis be stereotipų“, ne tik siekiant užtikrinti lyčių lygybę, bet ir atmetant iš prigimties kylančius skirtumus. Teisinės prievolės diegti mokymą apie „nestereotipinius lyčių vaidmenis“ (Konvencijos 14.1 str.) visų formaliojo švietimo lygių ugdymo programose įtvirtinimas statytų į pavojų LR Konstitucijos 26 straipsnyje įtvirtintą tėvų ir globėjų teisę „nevaržomai rūpintis vaikų ir globotinių religiniu ir doroviniu auklėjimu pagal savo įsitikinimus“.

Dėl šių priežasčių nepritariame Stambulo konvencijos ratifikavimui ir aukščiau minimų nuostatų pavertimui privalomomis teisinėmis normomis Lietuvos valstybei ir visuomenei.

Ne mažesnį susirūpinimą kelia ir keičiantys prigimtinę šeimos sampratą siūlymai įteisinti partnerystę. Šeima yra natūralus valstybės ir visuomenės pagrindas, o ne socialinis ar teisinis konstruktas, kuris priklauso vien nuo įstatymų leidėjo valios. Šeima nėra vien tik bendras gyvenimas, siejamas emocinių ar turtinių ryšių. Ji yra prigimtinė bendruomenė, kylanti iš abiejų lyčių sąlygoto tarpusavio papildomumo, kuris yra esminė šeimos atsiradimo sąlyga, išskirianti ją iš visų kitų bendro gyvenimo formų. Tačiau tai ne tik santuokos sudarymo sąlyga, bet ir prigimtinių tėvystės, motinystės, brolių bei seserų, įskaitant vienišų motinų ir tėvų, giminystės ryšių atsiradimo sąlyga.

Šeima kaip pirminė ir prigimtinė bendruomenė yra palankiausia aplinka vaikų augimui, vystymuisi ir ugdymui. Ji ne tik geriausiai užtikrina vaiko prigimtinius poreikius bei giminystės ryšių tvarumą, bet taip pat ir visuomenės tęstinumą bei tvarumą. Kaip prigimtinė bendruomenė šeima yra pirmesnė už valstybę ir nėra įstatymų leidėjų kūrinys. Todėl įstatymų leidėjai neturėtų suteikti šeimos statuso ir teisinio pripažinimo toms bendro gyvenimo formoms, kurios neturi šeimos esmę lemiančių prigimtinių savybių.

Todėl Lietuvos tradicinės krikščioniškosios bendrijos nepritaria partnerystei ar kitiems teisiniams institutams, kurie leidžia įgyti šeimos statusą toms bendro gyvenimo formoms, kurios neturi šeimos esmei būdingų prigimtinių savybių.

Lietuvos tradicinės krikščioniškosios bendrijos kviečia įstatymų leidėjus pasirinkti tokius teisinio reguliavimo būdus, kurie neištrintų ribos tarp prigimtinės šeimos sampratos ir kitų bendro gyvenimo formų bei užtikrintų deramą bendrą gyvenimą vedančių asmenų faktinių santykių teisinę apsaugą.

Skatiname visų bendradarbiavimą kuriant visuomenę be smurto ir patyčių, kurioje kiekvieno jos nario santykiai su kitu būtų grindžiami abipuse pagarba ir artimo meile. Siekdami supratimo ir dialogo atpažinkime, jog už įsitikinimų ir pažiūrų įvairovės slypi mus jungiančios bendros žmogiškosios pamatinės vertybės.


Lietuvos vyskupų konferencijos pirmininkas

Arkivyskupas Gintaras Grušas


Stačiatikių Bažnyčia Lietuvoje

Vilniaus ir Lietuvos metropolitas Inokentijus


Lietuvos sentikių Bažnyčios vadovas

Aukščiausiosios tarybos pirmininkas 

Dvasinis tėvas Grigorij Bojarov


Lietuvos evangelikų liuteronų Bažnyčios

Vyskupas Mindaugas Sabutis


Lietuvos evangelikų reformatų 

generalinis superintendentas 

Kunigas Raimondas Stankevičius


Šv. Juozapato Bazilijonų ordino Vilniaus vienuolyno vyresnysis ir

Švč. Trejybės bažnyčios klebonas tėvas Mykolai Kozelkivskyy OSBM

Susiję

Ramūnas Aušrotas. Ar iš tikrųjų ugdymas namuose prieštarauja geriausiems vaiko interesams?

Pranešimas, skaitytas 2019 m. lapkričio 6 d. LR Seime vykusioje konferencijoje „Teugdo šeimos laimingus vaikus“ LR Seime po truputį juda į priekį Švietimo įstatymo pataisos, numatančios ugdymosi...

Europos Parlamentas kritikuoja Lenkijos planus bausti mokytojus už vaikų lytinį švietimą

voruta.lt Europos Parlamentas (EP) ketvirtadienį išreiškė „gilų susirūpinimą” dėl Lenkijoje svarstomo įstatymo projekto, pagal kurį už lytinį švietimą mokytojams grėstų laisvės atėm...

11 tūkst. mokslininkų dėl „klimato kaitos“ reikalauja populiacijos kontrolės

11 tūkst. mokslininkų pasirašė pareiškimą, teigiantį, kad „kritinei klimato būklei grasant žmonijos likimui, pasaulio gyventojų skaičius turi būti stabilizuotas ir, idealiu atveju, palaipsniui...

Rašyti komentarą

4 komentarai

Unknown rašė...

Ačiū Krikščioniškų bendrijų atstovams už jų išreikšta poziciją partnerystės ir stambulo konvencijos klausimu. Pritariu jūsų toliaregiškoms ir įkvepiančioms mintims.,, kuo labiau visuomenė tolsta nuo tiesos, tuo labiau ji neapkenčia tų, kurie ją sako''

Anonimiškas rašė...

Bravo, senai laukiau, kada Grušas pasisakys katalikų vardu. Šaunu, kad ir kitos krikščionių grupės prisijungė.

Anonimiškas rašė...

Puiku.Ačiū.Gražu, kad krikščionys vienijasi.Seniai laukiau tokios pozicijos grėsmės akivaizdoje.......

Anonimiškas rašė...

Ačiū! Labai laukėme šito svaraus, šeimas palaikančio žodžio. Būtų gerai, kad kiekvienoje parapijoje kunigai per šv. Mišias perskaitytų šitą kreipimąsį. Ir reiktų atspausdinti, pakabinti bažnyčios skelbimų lentoje. Arba gal ir mes tikintieji galime padalinti savo bendruomenėje?

NAUJAUSIKomentarai

NAUJAUSI

J. D. Vance. Kaip aš prisijungiau prie pasipriešinimo (II)

Pirmoji straipsnio dalis čia:J. D. Vance. Kaip aš prisijungiau prie pasipriešinimo (I)Maždaug tuo pačiu metu mūsų teisės mokykloje lankiausi Peterio Thielio paskaitoje. Tai buvo 2011 m., o Thielis buv...

Partizanų takais | Žygis Dzūkijos laisvės kovotojų atminimui

Balandžio 12 d. jaunoji sambūrio „Pro Patria“ karta surengė žygį, skirtą pagerbti Adolfo Ramanausko-Vanago, Juozo Vitkaus-Kazimieraičio ir kitų Dzūkijos krašte už Lietuvos laisvę kovojusių partizanų a...

Kardinolas Sigitas Tamkevičius. Osana Dovydo Sūnui

„Osana Dovydo Sūnui“ (Mt 21, 9)  Kristaus Kančios (Verbų) sekmadienisVerbų sekmadienį, dalyvaudami šv. Mišių liturgijoje, apmąstome iškilmingą Jėzaus žengimą į Jeruzalę. Žmonės džiūgavo, klo...

Marius Parčiauskas. „Žemės drebėjimas“ istorinės atminties srityje ir kvietimas nebijoti

Tekstas paskelbtas laikraštyje „Molėtų Vilnis“Kovo pabaigoje Regionių administracinis teismas priėmė labai svarbų sprendimą, susijusį su istorine atmintimi, kurį jau suskubta įvertinti kaip šios sriti...

J. D. Vance. Kaip aš prisijungiau prie pasipriešinimo (I)

Dažnai galvoju, ką mano močiutė (Mamaw), kaip aš ją vadinau, būtų pagalvojusi apie tai, kad jos anūkas tapo kataliku. Mes nuolat ginčydavomės dėl religijos. Ji buvo gilaus, bet visiškai neinstituciona...

Komentarai

Pikc Kažinkavičius:

Pirmiausia, dabar Vakaruose siautėjanti beprotybė nėra liberalizmas - tai neomarksizmas. Antra vertus, liberalizmas, tarsi koks AIDS organizme, sunaikino natūralią apsaugą - moralę, ir taip sukūrė sąl...

Anonymous:

o ko Lietuvai reikia ? Įtariu- tik ladnzzbergių.

Anonymous:

Lietuvoje pagal Radžvilas ir Sinicus reikėtu pasirašyti memoriandumą, kad uždrausti nesantuokinius lytinius santykius. Ko laukti? Juk pasaulyje yra gerų pavyzdžių :Afganistanas, Saudo Arabija, Kataras...

Anonymous:

"pedopartija" čia kuri, Drąsos kelias?

Anonymous:

Paliko viltį, Dievui nėra negalimu dalykų

item