Vygantas Malinauskas. Labašausko projektas: jei kas pakeistų lentelę, pasikeistų ir paties „simbolio“ reikšmė
Vyganto Malinausko Facebook įrašas Diskusija dėl Lukiškių aikštės memorialo anaiptol nėra diskusija tarp skirtingų simbolių šalininkų...
https://www.propatria.lt/2017/12/vygantas-mailnauskas-labasausko.html
Vyganto Malinausko Facebook įrašas
Diskusija dėl Lukiškių aikštės memorialo anaiptol nėra diskusija tarp skirtingų simbolių šalininkų (kaip kad bando įteigti kai kurie komentatoriai, ypač palaikantys Labašausko projektą).
Taip pat tai nėra diskusija dėl estetikos. Tai yra diskusija tarp dviejų kultūrų. Kultūros, kuriai simboliai yra svarbūs, ir kultūros, kuri nori jų atsikratyti ar bent izoliuoti.
Nors Labašausko projektas ir yra pristatomas kaip simbolizuojantis partizanų kovą, tačiau pats iš savęs jis nei yra atpažįstamas, nei funkcionuoja kaip simbolis. Lygiai tokią pat kalvelę Vilniuje buvo galima supilti LTSR laikais. Ją ir dabar būtų galima supilti Maskvoje prieš Lubianką. Ir kol prie jos nepadėtum paaiškinančios lentelės, niekas net neįtartų, kad ji ką nors daugiau reiškia.
Labašausko projekto visa „simbolinė“ vertė glūdi ne jame pačiame, bet prie jo pastatytoje paaiškinančioje lentelėje. Jei kas pakeistų lentelę, pasikeistų ir paties „simbolio“ reikšmė. Ir jei, neduok Dieve, Lietuva būtų vėl okupuota, okupantui nereikėtų griauti „kalvos“. Jam užtektų pakeisti „neteisingą“ lentelę į „teisingą“.
Kas kita yra toks simbolis kaip Vytis. Jis ne tik kad kalba pats už save. Jo negali toleruoti okupantas. Todėl sovietiniais laikais ir buvo naikinami visi valstybingumo simboliai. Simboliai visuomet nurodo į tam tikrą tapatybę bei tradiciją. Dėl šios priežasties jie ir nėra demokratiški ar tokie talpūs, kad talpintų visus skonius bei požiūrius. Bet būtent dėl to jų ir negali pakęsti šiuolaikinė liberalioji kultūrą bei ją aptarnaujantys menininkai.
Liberaliai pasaulėžiūrai ir kultūrai nereikia valstybingumo, tautiškumo, religinių simbolių ar kitų aiškią tradiciją atstovaujančių simbolių. Nes jie pačia savo prigimtimi nėra liberalūs.
Liberaliajai pasaulėžiūrai reikia kuo abstraktesnių „demokratiškų“ ženklų (tokių kaip vamzdis, kalva ar dar kas nors panašiai bereikšmio), į kurį žiūrėdamas (tarsi į Roršacho testą) kiekvienas galėtų matyti ką norį, nekeldamas sau neliberalių klausimų apie tam tikros tapatybės ir tradicijos tęstinumo svarbą.
10 komentarų
Labai taikliai...
LABAI geras komentaras.
Tiesiai okupantams ir liberastams į tarpkojį.
Kas yra šitas vyriškis, tas Malinauskas? Negirdėjau dar apie tokį.
Taigi nesunku info susirasti.
Beje, redakcijai reiktų autoriaus pavardę pataisyti - gi ne "Mailnauskas" jis. :)
Liberaliai pasaulėžiūrai ir kultūrai nereikia valstybingumo, tautiškumo, religinių simbolių ar kitų aiškią tradiciją atstovaujančių simbolių.
Smagus Zeppelinus įrašas - ir labai taiklus tos faunos įvardinimas: https://zeppelinus2011.wordpress.com/2017/12/06/lukiskiu-aikste-ne-vieta-smc-teletabiams-ju-mianui-ir-pramogoms/
Bunkeris - nueinančių liberalų forpostas. Supraskime Šimašių
Jiems ir iš šūdų nulipdyta skulptūra nebūtų užkliuvusi – jei tik nebūtų Vyčio formos.
Puikiai parašyta, ačiū Autoriui už teisingas įžvalgas.
Teisingas logiškas straipsnis, ribų trynimas yra esminis liberalizmo požymis, keista, pasirodo perėjimas iš liberalizmo į komunizmą labai greitas kelias, deja komunizmo žlugimas jau įrodytas, ir kaip liberalai to nesupranta,nors ir sakosi vadovaujasi ,,sveiku protu''.
Tik Lietuvos priešams galėjo ateiti mintis, kad Lietuvos valstybingumo ir laisvės simbolį reikia sukišti po žeme - į bunkerį. Taip Šiuolaikinio meno centro "menininkų komisija" nusprendė palaidoti mūsų valstybę ir jos simbolius.
Tikėkim, kad Seimui pakaks išmintingų Seimo narių, kurie sustabdys šias patyčias.
Rašyti komentarą