Kun. Robertas Urbonavičius. Taboro svajonė
Antrąjį gavėnios liturginio laikotarpio sekmadienį Bažnyčia apmąsto Viešpaties Atsimainymo ant Taboro kalno slėpinį, kuomet keliems mokin...
https://www.propatria.lt/2016/02/kun-robertas-urbonavicius-taboro-svajone.html
Antrąjį
gavėnios liturginio laikotarpio sekmadienį Bažnyčia apmąsto Viešpaties
Atsimainymo ant Taboro kalno slėpinį, kuomet keliems mokiniams buvo leista
išvysti Jėzaus Šlovę: „Jėzus pasiėmė Petrą, Joną ir Jokūbą ir užkopė į kalną
melstis. Besimeldžiant jo veido išvaizda visiškai pasikeitė, o drabužiai
pasidarė skaisčiai balti.“ Greta Jėzaus atsiranda Mozė ir Elijas – dvi
svarbiausios Senojo Testamento figūros, kurios simbolizuoja Įstatymą bei
Pranašus. Galiausiai balsas iš Dangaus paskelbia: „Šitas mano išrinktasis
Sūnus, jo klausykite!“ Nenuostabu, kad apstulbintas šios mistinės patirties
apaštalas Petras nusprendė pasilikti čia ilgam. Galima jį puikiai suprasti,
visi daugiau ar mažiau esame išgyvenę tas akimirkas, kuomet norisi, kad jos
niekada nesibaigtų: džiaugsmas, ramybė, nuostaba, pilnatvė – visa tai traukia
kiekvieną žmogų. Ar ne dažnai ir mes pasakome: „viską, atiduočiau, visko
užtektų, kad širdy tik būtų ramu.“ Mūsų skubančioje, neurotinėje visuomenėje, išgyventi
ramybę tampa beveik neįmanomu iššūkiu, kuris įgyvendinamas tik atsitraukus į
kokį kontempliatyvųjį vienuolyną ar į vienkiemį. Tačiau Bažnyčia pateikdama šį
slėpiningą Evangelijos pasakojimą gavėnios pradžioje, mūsų žvilgsnius ir
žingsnius kreipia link kito kalno, kito įvykio. Ant Golgotos kalno mes
neišvysime Jėzaus atsimainymo: nei baltų drabužių, nei spindinčios veido. „Jis
nebuvo nei patrauklus, nei gražus: matėme mes jį, bet nepamėgome. Jis buvo
paniekintas, žmogaus vardo nevertas, skausmų vyras, apsipratęs su negalia, –
toks, kuris prieš žmones užsidengia veidą. Jis buvo paniekintas, laikėme mes jį
nieku <...> mes laikėme jį raupsuotu, – Dievo nubaustu ir nuvargintu.“ –
taip kenčiantį Išganytoją apibūdino pranašas Izaijas. Nebuvo čia nei Mozės ir
Elijo, tik du latrai, nukryžiuoti kartu su Jėzumi. Neaidėjo ir Tėvo balsas, tik
Jėzaus šauksmas į tuštumą: „Mano Dieve, Mano Dieve, kodėl mane apleidai ?“
Nenuostabu, kad čia nebuvo ir Petro siūlančio pastatyti palapines – jis
apraudojo savo bailumą, nes tris kart išsigynė Mokytojo. Tačiau, kad ir kokia
atrodė baisi ši vieta, būtent čia įvyko mūsų atpirkimas. Būtent čia, Jėzus
„mylėdamas savuosius pasaulyje, parodė jiems savo meilę iki galo.“ – vėliau
parašys apaštalas Jonas. Tai kas atrodė pralaimėjimas, buvo pergalė. Štai
tikrasis atsimainymas – Viešpats prisiėmė mūsų tamsą, kad mumyse nušvistų Jo
šviesa.
Kadaise
dovanų gavau kryželį su užrašu: „Taboras be Golgotos būtų svajonė“. Tai tiesa.
Mes turime gyventi ne vaikydamiesi svajonių, bet drąsiai pasitikdami visus
gyvenimo sunkumus, kurių neišvengsime, žinodami, kad jei einame kartu su
Viešpačiu, mums nėra ko bijoti. Mūsų Bažnyčia vadinama Ecclesiae militantis – Kovojanti Bažnyčia. Neturime gyventi ant
dvasinės ekstazės kalno, besivaikydami psichologinio komforto bei emocinio
pasitenkinimo. Tikėjimas nėra tam, kad mums būtų gera ir patogu, bet tam, kad
būtume perkeisti ir išganyti, taip padėdami perkeisti ir išganyti pasaulį.
Šiandienos katalikų troškimas pasitraukti į saugias dvasingumo katakombas,
atsisakant nešti Kristaus tiesą pasauliui, nes tai yra nepatogu ir galima
nukentėti – tai tas pats troškimas pasilikti ant Taboro kalno ir nelipti į
Golgotą, kur įvyko atpirkimas. Nebijokime.
„Šitas yra mano mylimasis
Sūnus, kuriuo labai gėriuosi; jo klausykite!“ – skelbia dangaus Tėvas (Komunijos antifona)
Rašyti komentarą