Kun. Robertas Urbonavičius. Gavėnios receptai
Gavėnios laiko pirmasis sekmadienis pradedamas pasakojimu apie Kristaus buvimą dykumoje ir patirtus gundymus. Net pats lotyniškas gavėnio...
https://www.propatria.lt/2016/02/kun-robertas-urbonavicius-gavenios.html
Gavėnios laiko
pirmasis sekmadienis pradedamas pasakojimu apie Kristaus buvimą dykumoje ir
patirtus gundymus. Net pats lotyniškas gavėnios pavadinimas quadragesima
(keturiasdešimt) nurodo į Viešpaties buvimo dykumoje laiką. Yra įprasta šiuo
liturginiu laikotarpiu pabrėžti pasninko, maldos ir išmaldos (gerų darbų)
svarbą. Socialiniuos tinkluos bei kitose katalikiškose interneto svetainėse
šiomis dienomis pasipylė protingi patarimai, kaip teisingai praleisti gavėnią,
ko daryti, ko nedaryti, ko atsisakyti ir panašiai... Nors tai labai
sveikintina, tačiau, kartu turime stengtis, kad mūsų gavėnia nevirstų
katalikiškų dietų išbandymo laiku ar religinės psichoanalizės metodų taikymu
sau ar juo labiau dvasinių skanumynų ieškojimu (pasninkas apima ir dvasinių
malonumų atsisakymą).
Žvelgiant į gavėnios
praktikas, reikėtų vengti dviejų kraštutinumų: nieko nedaryti ir daryti per
daug. Neteisinga yra nuostata, jog svarbu tik dvasiniai dalykai – išgyventi
meilę Kristui, susitelkti į Dievo malonę, o ne į asketines praktikas, kurios esą tik sudaro iliuziją, jog pats galiu save išganyti. Taip, svarbiausia yra
suvokimas, jog Dievas taip mane pamilo, jog tapo žmogumi ir mirė ant kryžiaus,
kad man tereikia atsiverti Jo gydančiai meilei, kuri visuomet bus nepelnyta
dovana. Tačiau meilė įrodoma darbais. Jei sakau žmogui, kad ji myliu, tai
dažniausia kažką jam padovanoju ar bent apkabinu. Taip ir mes atsiliepdami į
Dievo meilę pasninku ir gerais darbais, apribojame savo egoizmą ir tampame
mažesni. O kuo esam mažesni – tuo mumyse daugiau Dievo. Taip pat klaidinga į gavėnią
žvelgti vien kaip į sporto aikštelę – to atsisakyti, tą apriboti, tą daryti,
ano ne. Nors asketinės praktikos Bažnyčioje yra nuo pat Jos užgimimo ir jų
apleidimas iš dalies lemia dabartinę dvasinę krizę Bažnyčioje, kuomet vyrauja
katalikiškas hedonistinis mąstymas, pabrėžiantis tik tai, kas gera bei malonu,
tačiau susikoncentravimas į šias praktikas nuskurdina gavėnią, kuri yra daugiau
nei saldumynų ar mėsos nevalgymas.
Nenoriu pateikti
dar vieno gavėnios recepto, nes tai būtų per daug banalu. Kiekvieną iš mūsų
Dievas kalbina vis kitu būdu, tokiu, kuriuo nekalbina daugiau nė vieno žmogaus
žemėje. Išgyventi gavėnią kaip širdies atsivertimo, atgailos ir artimo meilės
laiką privalome visi be išimties, tačiau būdus, kaip tai įgyvendinti, atraskime
patys. Tegul Šventoji Dvasia mums įkvepia teisingų minčių, o Mergelė Marija,
Tikėjimo Motina ir Mokytoja, veda mus per šį gavėnios laikotarpį pačiu
geriausiu keliu.
Rašyti komentarą