Kun. Arnoldas Valkauskas. Kai neieškai Dievo, gali priglausti šėtonas
Lengvatikystė atskiria nuo Dievo – Pastaruoju metu skelbiama daug burtininkų, ekstrasensų, įvairių religijų ...
https://www.propatria.lt/2015/02/kun-arnoldas-valkauskas-kai-neieskai.html
Lengvatikystė atskiria nuo Dievo
– Pastaruoju metu skelbiama daug burtininkų, ekstrasensų, įvairių religijų atstovų mokymų, kaip teisingai gyventi, dvasiškai tobulėti.
Žiniasklaida labiau provokuoja žmonių prietaringumą. Spausdinami horoskopai, būrėjų pranašystės, porų suderinamumo žaidimai. Žmogus dažnai nepagalvoja, kad jis yra paslaptis, kad visa būtis yra paslaptis. Būdamas ribotas pažinime jis gali pasirinkti klaidingą kelią. Vienintelis kelias yra teisingas – kai ieškai Dievo, santykio su Dievu. Lengvatikystė arba prietarų nuodėmė atskiria nuo Dievo. Gali juokaudamas pažaisti, bet dvasiniame pasaulyje juokų nėra, iš savo gyvenimo juoko negali daryti. Žmogus net nesusimąsto, kad dedikuoja savo tikėjimą tam, kuris nėra Dievas.
Kodėl žmogus eina klausti būrėjo? Jis nori laimės, saugumo, užtikrinto rytojaus, išspręsti savo būties problemą, nori kontrolės. Gyvenimas yra nekontroliuojamas, milijonai dalykų nutinka be mūsų kontrolės, o noras kontroliuoti – pretenzija į Dievo vietą. Tai yra puikybė, prisiėmimas tokios rolės, kuri tik atima ramybę, o ne ją suteikia. Tada vykdai ne Dievo valią, o savo valią, įsivaizduoji, kad žinai, kaip turi atrodyti pasaulis. Tai reiškia, kad pripažįsti, kad yra kažkas aukščiau už Dievą. Ėjimas pas būrėją – religinis aktas, bet taip nuvertini save, savo tikėjimą. O pasekmių būna visokių. Gali patekti į tą pasaulį, kuris egzistuoja, bet mums yra iš dalies nepažįstamas.
– Kada pirmą kartą susidūrėte su žmonėmis, kurie patyrė dvasių pasaulio poveikį?
Tai buvo Šiauliuose dar 1989-aisiais. Šalyje buvo labai paplitęs spiritizmas, o aš po vienų šv. Mišių gėriau kavą su gydytojais psichoneurologijos dispanseryje. Pasiteiravus, ar dabar būna apsėdimų, vienas psichiatras pasakė: „Kiek tik nori.“ Galvojau, kad jam stogas pačiuožė, bet panorau su apsėstaisiais susitikti. Buvo tokia šeima – būrėsi adata, išsikvietė dvasią, su ja kalbėjosi. Iš pradžių dvasia rodė raides, o paskui jie abu ėmė girdėti balsus savo viduje. Dvasia prisistatė, pasakė, kad ji yra mirusi, K. Donelaičio kapinėse palaidota architektė. Visa tai šėtoniškas melas, nes žmonių sielos nepasirodo. Sutuoktiniai taip dvasia patikėjo, kad net į darbą neišeidavo su ja nepasitarę. Vėliau dvasia dingo, žmones aplankė baisi tuštuma, be vado jie nebežinojo kaip gyventi. Galiausiai dvasia sugrįžo ne viena. Ėmė tyčiotis iš sutuoktinių, tada liepė vyrui ir žmonai nuvykti į kapines, nusikirpti plaukus ir juos užkasti viename kape. Jie pasuko kapinių link, bet aplankė baimė, kuri išaugo į panikos priepuolį. Sutuoktiniai nepagalvojo, kad reikia eiti į kleboniją maldos prašyti – nuvyko į psichiatrijos ligoninę. Ten tokių spiritizmo aukų gulėjo jau nemažai. Ligoninėje jie gavo raminančiųjų, o aš su jais pasikalbėjau. Nebuvau tada egzorcistas, bet nuėjau į kleboniją. Radau labai seną egzorcizmo knygą, ten buvo parašyta, kad be vyskupo leidimo nieko negali daryt. Nusprendžiau pirma vietoje „atkalbėti“, o paskui važiuoti pas apsėstuosius. Rizika buvo didelė, bet tikėjau, kad Dievas mane apgins. Nebepamenu gerai, bet tie sutuoktiniai išpažinties nuėjo, komuniją priėmė ir jiems viskas baigėsi.
– O kai egzorcizmo seanso metu šėtonas palieka apsėstąjį ramybėje, kur jis pasideda?
Velnias – ne pereinamoji gairelė. Tai yra dvasinė būtis, kurios mes nematome, kaip nematome ir žmogaus sielos. Dvasinės būtys yra laisvos, jos pasirinko ne tarnauti Dievui, o neapkęsti Dieviškojo pasaulio. Todėl jos visais būdais stengiasi jį naikinti, išniekinti. Žmogus juk yra sukurtas pagal Dievo paveikslą, tad jos ir žmogaus nekenčia. Šių būčių yra daug, vienos galingesnės, kitos ne tokios galingos. Jos savo identitetą mato neigdamos Dievo kūrybą. Demonai veikia įvairiais būdais, bet negali paveikti žmogaus laisvos valios. Jie stengiasi, kad žmogus priimtų jų diktuojamas sąlygas ir sunaikintų save. Mes visi pažįstame tą piktosios dvasios veikimą.
Šėtono tikslas – žmogaus mirtis
– Ar piktoji dvasia prisišaukiama mintimis?
Ne, savo elgesiu. Minčių piktoji dvasia neskaito, kaip ir angelai neskaito. Piktoji dvasia gali tik iš mūsų laikysenos nuspėti, ką žmogus galvoja. Tik apsėdimo atveju imamos atakuoti mintys. Pojūčiais mus galima paveikti – sukeliamas liūdesys, apatija, bejėgiškumas, nusivylimas, o tada pats žmogus priima sprendimą. Neseniai šventinau vienos moters namus po nelaimės. Apžiūrėjau, ar neprikabinėta kokių papirusų iš Egipto su mirties kulto atstovais. Pamačiau ant palangės didelį kryžių, o kampe – keraminę Budos statulėlę. Pasakiau, kad ją reikia išmest, ir tik pakėliau ranką, kryžius pradėjo svyruoti kaip švytuoklė. Staiga jis liovėsi švytuoti, o nukryžiuotasis atsikabino ir pakibo žemyn galva – demoniškai jėgai nepatiko kryžius. Žinoma, Budos statulėlė buvo sudaužyta, o įdomu tai, kad išsyk liovėsi tą moterį visą gyvenimą varginę galvos skausmai. Vadinasi, demoniškas veikimas taip pasireiškė – juk buvo bandoma suderinti Jėzų ir Budą.
– Pastarąjį mėnesį skelbiama apie daugybę savižudybių. Ar tai irgi piktosios dvasios įtaka?
Žmogui ima atrodyti, kad kančia, neviltis nebepakeliami. Atrodo, kad kažkas prispaudė ir viskas tapo juoda. Gal tai depresija, kylanti iš psichikos, o gal ir demoniški dalykai. Kartais ir specialistui sunku tai nustatyti.
– O jei žmogus nėra katalikas, gal jis paliktas ramybėje ir nėra nei Dievo, nei šėtono dėmesio objektas?
– Tai jau tikrai ne (juokiasi). Piktoji dvasia gali ramiai palikti tą, kuris jau apsisprendė blogai gyventi.
Narkomanas ir alkoholikas jau yra piktosios dvasios vergijoje ir šėtonui jo naikinti papildomai nebereikia, nes jis pats susinaikins. Bet Dievas kiekvieną žmogų myli, nė vienas neprarastas. Krikštyto ir nekrikštyto žmogaus situacija iš principo skiriasi. Krikštytas žmogus yra Šventosios Dvasios buveinė. Piktoji dvasia krikštyto žmogaus baisiai neapkenčia, nori sugundyti, bet ir nuo jo bėga. Pagonis yra atviras gundymams, jis neturi tokios apsaugos, bet Dievas vis tiek žmogų kviečia į išganymą. Kova vyksta nuolat, o pagrindinis velnio darbo tikslas – žmogaus mirtis.
Šėtonas ne kūrėjas, o kopijuotojas
– Dabar pasaulyje įsigali reiki. Kaip vertinate tokį žmogaus kelią?
Tai burtų, šamanizmo forma. Kokias energijas tu gali valdyti? Kas tu esi toks, kad gali energijas valdyti? Maldos grupelėje turime vieną buvusį reiki meistrą, kuris buvo neva labai pažengęs, gydė visą savo šeimą, kol nesusirgo depresija. Jam ėmė nebesisekti ir žmogus pradėjo aiškintis, kas vyksta. Teko melstis, išsižadėti šių dalykų, susitaikyti su Bažnyčia. Kuo užsiima šamanas? Jis įsitikinęs, kad gali manipuliuoti įvairiomis jėgomis, dvasiomis ir pasiekti norimo, gero arba blogo rezultato sau arba užsakovui ir pasiimti pinigus.
– Kaip dvasias atskirti?
Velnias nėra kūrėjas. Jis yra kopijuotojas. Galima labai daug paralelių rasti tarp reiki, sektų ir katalikybės, visur galima įžvelgti veidrodinį pasaulį. Sakramentus kopijuoja piktoji dvasia, visur yra iniciacijos mechanizmai. Krikščionybė turi krikštą, o Reiki – iniciaciją. Net banditų bendruomenėse, mafijoje yra iniciacijos mechanizmai. Velnias turi kažkaip įtraukti, tu turi pasirašyti su juo kontraktą, tad iniciacija – sakramento nukopijavimas. Atrodo, kad viskas beveik primena krikščionybę, bet tai ne tas pats. Kita vertus, krikščionių pačių aplaidumas – pamiršti ligonių gydymą dedant rankas...
– Pastaraisiais metais stebite daugiau piktosios dvasios pasireiškimų ar mažiau?
Jų žymiai daugėja. Žmonių tikėjimas nepastiprėjo, o pasidarė labai vartotojiškas. Nėra aukos tikėjime, pasitikėjimo Dievu. Net tarp kunigų tas pasitikėjimas pakitęs – mes visi savo laikmečio vaikai. Karšto santykio su Dievu yra mažai, susikurtas patogus Dievas, kuriuo galima manipuliuoti, vartoti. Susiformavęs toks magiškas santykis, kai prašai Dievo kažko duoti, tau patarnauti. Žmogus nebesijaučia Dievo valios vykdytoju, o pats yra viešpats. Tai tik atima ramybę, džiaugsmą.
– Kaip dažnai žmonėms prireikia egzorcisto pagalbos?
Kasdien ir po 10 žmonių prašo. Labai greitai žmogus neišsilaisvina. Turi pasikeisti, pakeisti mąstymą. Jei pakaktų tik egzorcisto įsikišimo, žmogus liktų gyventi sename pasaulyje. Reikia pamatyti visiškai kitą pasaulį. Neseniai turėjau atvejį – vaikinas parašė laišką šėtonui ir jį sudegino. Po to jaunuolį ištikdavo transo būsenos, jį labai traukdavo į kapines paminklų vartyti. Keli psichiatrai nustatė, kad jis sveikas. Nuvažiavau į jo namus – maldos jis negalėjo pakęsti, drebėdavo, net šalia sėdėti nepavyko. Visko ten buvo, visa šeima labai daug meldėsi. Reikėjo pusantrų metų maldų, nuolatinių šv. Mišių lankymo, kasdien eiti komunijos, kol išsilaisvino.
– Filmuose rodomi egzorcizmo seansų reiškiniai vyksta realybėje?
Viskas realu. Ko tik nebūna, visi holivudinių filmų vaizdai būna realybėje. Jei žmogus tikisi, kad lengvai išeis iš situacijos – klysta. Siutas ima, kai kalbama, kad žmogus „išsivalė“, patyrė išvalymo apeigas ir pan. Čia turi Dievą atrasti, turi suprasti savo ribotumą. Kai sandorį su piktuoju sudarai, jis duoda šlovės, o tikėjimo kely reikia ištvermės. Dievas patikrina, ar tu tikrai juo pasitiki, duoda malonių, bet ir leidžia apsidaužyti, kad neišpuiktum.
– Žmonės pasirenka kitą tikėjimą teigdami, kad katalikybėje per daug liūdesio, kančios.
Kas man gali teikti tikrą džiaugsmą? Tik Dievas. Jis sukūrė šį pasaulį ir žino tikslą. Jei aš galvoju, kad žinau savo tikslą, pateisinimą ir prasmę, aš save apgaunu. Žmonės kažkada tikėjo šviesiu komunizmo rytojumi, net galvas padėjo, bet sistema žlugo. Daug kuo galima tikėt, bet liūdnai atrodo tas budizmas, krišnaizmas. Tai normalūs demoniški apsireiškimai. Kas yra užuojauta? Kai tiki karma, vietos užuojautai nelieka. Jei tavo kojos ir rankos išsuktos, tai ir gulėk, nes praeitame gyvenime prisidirbai. O krikščioniškas tikėjimas sako, kad žmogui maksimaliai reikia meilės. Budizmas gal romantiškai atrodo, bet žmogui reikia jausmų, emocijų, reikia meilės būti priimtam ir save meilei atiduoti. Kai Dievas pats save apreiškia, tu jį priimi ir kančia įgauna kitą prasmę.
Šaltinis: savaitrastis.siauliaiplius.lt
21 komentaras
"Bet Dievas kiekvieną žmogų myli, nė vienas neprarastas. " Man čia nesusiveda galai. Jei nė vienas neprarastas, tai žmogus neturi laisvės ir pragaras arba uždarytas, arba jo išvis nėra. Nesuprantu, gal kunigas čia ką nors kita norėjo pasakyti.
Toks geras tinklaraštis ir geras straipsnis, o niekas nekomentuoja. Labiausiai džiaugiuosi, kad kunigas pasisakė prieš Jėzaus gretinimą su visokiais pseudodvasiniais dalykais, prieš jo derinimą su budizmu ir kitomis netikrybėmis. O šiais laikais toks lyginimas yra įprastas ir laikomas pažangiu. Kokia bjaurastis. Jėzus su nieku nesulyginamas ir niekuo nepakeičiamas.
Kai neieškai Dievo, tai jau tave yra suradęs šėtonas...
To Jota. Tikriausiai mintis buvo, kad ir ka zmogus prisidirbtu jis turi sansa gristi gyventi laiminga gyvenima, nes Dievas mus myli. Pvz. zmogus tampa apsestas, bet nuejes pas kuniga, i misias, ispazinties, priemes komunija issikapsto del Dievo pagalbos. Dievas mums suteikia pagalba, nes besalygiskai myli.
O kodel manote, kad tik katalikybe yra gerai, o visi kiti tikejimai jau yra blogai (neskaitant sektu ir kt.)? Kaip galima teigti kad butent jusu religija yra teisinga? Ir jau tai yra saves iskelimas i virsu ir susireiksminimas, nesusimastet nei vienas?
Kalbama ne apie religiją kaip tokią, bet apie Jėzaus asmenį. Kaip religija krikščionybė beveik niekuo nesiskiria nuo kitų, na, gal truputį lankstesnė už kitas, lengviau prisitaiko prie kultūrų įvairovės. O štai Jėzus, tiksliau, Jo Asmuo yra visai kas kita. Ir mes aukštinam ne save, o Jėzaus Asmenį. :)
Vai tai tau. Misios ir yra misios. O tikejimas i Gyva Dieva visada sugrizta su kaupu. Man irgi uzkliuvo tas jo pasakymas. Nera prarastas. Nera prarastas tik tokiu atveju jei savo sirdi atidave Jezui ir tokia islaikys iki galo.
Juk pasakyta kad tik nedaugelis eina tuo siauru keliu, o dauguma renkasi platu kelia, kuris juos veda i amzina prazuti. O siaip Rom 3 skyrius sako 'visi' nusidejo ir stokoja Dievo garbes. Visi. Taciau tiems 'visiems' visgi yra sancas pas Teti. O kas liecia kriksta tai krikstijamasi tuomet kada zmogus suvokia. Tuomet jo nuodeminga sazine su visa nesvara paskandinama vandeni ir zmogus prisikelia naujam gyvenimui. Kitokios kriksto apeigos kuomet vaikai kudykiai ir to dar tikrai nesuvokia uz juos to daryti nereiketu. Juk Sventas Rastas moko kad kai tevai tikintys tuomet ir ju vaikas pasventinamas. Na o kai jis suauga tiek kad suprastu kas ir kaip tuomet ir laikas atgimimui ir krikstui. Jono 3sk.
Labai svarbu kad tikintieji patys skaitytu Biblija ir atskirtu pelus nuo grudu.
Teisingai, šviesa kuria tamsa griauna, ir neaišku kodėl, dvikojis padaras žmogus pasirenka viena iš dviejų, tik kodėl?, į tą klausimą gali atsakyt tik Dievas, bet jo nepaklausi.
"Daug kuo galima tikėt, bet liūdnai atrodo tas budizmas, krišnaizmas. Tai normalūs demoniški apsireiškimai"
Toks kunigo akibrokštas labai "dera" prie nuolatinio RKB kvietimo tarpreliginiam dialogui, jau nekalbant, kad toks teiginys niekuo negrindžiamas :)
Labai geras staipsnis, tikrai reikia susimąstyti kaip svarbu yra tikėti į Dieva, nes be jo žmogus yra tuscias, setonas tarsi gyvatė visada gyndys, kad nusitemtu į pekla.. duos gražu saldaini su nuodais...
Labai geras staipsnis, tikrai reikia susimąstyti kaip svarbu yra tikėti į Dieva, nes be jo žmogus yra tuscias, setonas tarsi gyvatė visada gyndys, kad nusitemtu į pekla.. duos gražu saldaini su nuodais...
Čia tas pats, kuris save eggzorcistu vadina? :-D "Pastaruoju metu skelbiama daug burtininkų, ekstrasensų, įvairių religijų atstovų mokymų, kaip teisingai gyventi, dvasiškai tobulėti." Taip, jokių prieštaravimų čia nėra.
Aciu uz straipsni. Neturek kitu dievu... Galbut tai nukreipta pries ne monoteistiskas religijas. Gia reiketu kiek daugiau aiskumo. Dabar labai daug snekama apue Krikscioniu baznycios prisitaikyma savo laikmeciui, tokiose salyse kaip Svedija politikai didelia dalimi nusprendzia baznycios veiklos pobudi taip irgi iskreipdami jos tiksla.
Jei egzistuotu pragaras, sitas silpnaprotis kunigelis butu pirmas lankytojas.
Jezaus nebuvo, nera ir nebus. Esi, poniute, stabmelde. Nedaug kuo skiriesi nuo tu, kurie naujo Iphone laukia eileje prie parduotuves.
Tikiuosi, puslapio adminai pastebės šiukšlę ir "nuleis vandenį". ;)
Tikiuosi jusu baznytele sudegs jums esant viduje :)
Reikia tiketi Dieva su juo gyvenimas lengvesnis setonas gali sugundyti netikrais dalykais kurie greit pasibaigia ir tavo tikejimas smunka zemyn atgal atsitiesti ir i tikraji kelia sunku sugryzti kai prisidirbi visada sunku pripazinti, kad suklydai.
O kitu tikejimu kritikuoti irgi negalima paziurekit i savo mobiluji telefona is priekio is sono ar is galo ir jokio skirtumo is kurios puses jus vistiek matot telefona lygiai taip pat nesvarbu alachas, buda, ar kitoks jusu dievas vistiek jus meldziates Dievui ir mes kritikuoti ju neturim teises jeigu as neteisus pataisykit.
Katalikybė yra Dievo apreikšta religija, nežmogaus rankų darbo vaisius, bet Dievo. Kitos yra žmogaus sukurtos, ne Dievo. Klausimas, ar Budizmas, Judaizmas, Islamas, Džainizmas yra paties Dievo apreikštos? Atsakymas- ne! žmogaus sukurtos. Taigi atsakymas kuo skiriasi katalikybė nuo kt.
Deja svarbu. Buda, Alachas ir kt. Yra žmogaus sukurti, katalikybė paties Dievo apreikšta.
Tau dar iki jo toli šaukia.
Rašyti komentarą